Dorota Szczepańska

sopran


Absolwentka warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie śpiewu Małgorzaty Marczewskiej. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła pod kierunkiem Teresy Księżak, Zofii Witkowskiej, Claudi Visca w Wiedniu oraz uczestnicząc w licznych kursach mistrzowskich. Obecnie pozostaje pod opieką artystyczną Marka Rzepki. Artystka występowała m.in. jako Susanna w Weselu Figara W.A. Mozarta, Anna w Buncie Żaków T. Szeligowskiego pod batutą Łukasza Borowicza, Clarice w L’amante di tutte B. Galuppiego, Palmide w Argenore W. von Bayreuth, Segimiro w Arminio J.A. Hassego, Tamiri w Semiramide riconosciuta L. Vinci i innych dziełach operowych. Artystka ma w swoim repertuarze również liczne dzieła oratoryjne t.j. Requiem d-moll W.A. Mozarta, Pory roku J. Haydna, La Resurrezione G.F. Haendla, Stabat Mater G.B. Pergolesiego i in. Uczestniczyła w wielu festiwalach muzycznych m.in. Transatlantyk w Teatrze Wielkim w Łodzi na zaproszenie Jana A.P. Kaczmarka, Baroque Factory, Festiwalu Oper Barokowych w Warszawie i in. Współpracuje z wybitnymi dyrygentami, artystami i orkiestrami m.in. z Polską Orkiestrą Radiową, z którą nagrała muzykę do filmu Zerwany kłos skomponowaną przez Krzysztofa A. Janczaka, z Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej, orkiestrą historyczną, a także Sinfonia Varsovia, z którą wykonała Requiem d-moll W.A. Mozarta pod batutą Ewy Strusińskiej oraz dokonała nagrania muzyki do baletu Stin B. Martinů pod batutą Iana Hobsona w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. W 2016 roku dokonała nagrania Ave Maria Krzysztofa A. Janczaka razem z London Symphony Orchestra pod batutą Lee Reynoldsa. Od kilku lat współpracuje także z kompozytorem Grzegorzem Duchnowskim – brała udział w prawykonaniach . Fuga dłoni (Filharmonia Narodowa pod batutą Jakuba Chrenowicza), W malinowym chruśniaku (Festiwal Prawykonań NOSPR) oraz Stabat Mater (Filharmonia Gorzowska pod batutą Moniki Wolińskiej). Zainicjowała także powstanie kwartetu prezentującego głównie muzykę̨ kompozytorów hiszpańskich, włoskich i argentyńskich. Zespół współtworzą̨: Mirosław Feldgebel, Leszek Potasiński i Tomasz Strahl. W swoim repertuarze posiada również̇ utwory rozrywkowe, kompozycje jazzowe oraz musicalowe.

 Strona WWW


Weronika Rabek

mezzosopran


Mezzosopran. Studentka I roku studiów magisterskich na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. zw. dr hab. Jadwigi Rappé na specjalności muzyka dawna. Wcześniej ukończyła studia pierwszego stopnia na Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie Anny Fabrello. Brała udział w wykonaniach i prawykonaniach dzieł operowych i oratoryjnych (partia solowa w Te Deum Antoine'a Charpentiera, partia Cyrusa w oratorium Belshazzar G. F. Haendla, partia Ramira w operze La finta giardiniera W. A. Mozarta). W tym roku w teatrze Collegium Nobilium w Warszawie w operze Il Giasone F. Cavallego pod kierownictwem muzycznym Doroty Cybulskiej-Amsler kreowała partię Medei. Było to polskie prawykonanie tego dzieła. Z powodzeniem wykonuje również repertuar pieśniarski – 31 maja br. wykonywała recital z pieśniami Barbera i Strawińskiego podczas festiwalu Trzy-Czte-Ry: konteksty – kontrasty – konfrontacje w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego. Podczas swojej edukacji wokalnej brała udział w kursach mistrzowskich pod okiem prof. dr hab. Bożeny Harasimowicz, Wiesława Ochmana, Stefanii Toczyskiej, prof. zw. dr. hab. Jana Ballarina, prof. nadzw. dr hab. Ewy Iżykowskiej- Lipińskiej.


Piotr Maciejowski

tenor


Urodził się w 17 stycznia 1991 roku w Poznaniu. Swoją edukację muzyczną rozpoczął w Poznańskiej Szkole Chóralnej Jerzego Kurczewskiego. W 2010 roku rozpoczął studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Wojciecha Maciejowskiego oraz as. Bartłomieja Szczeszka. W czerwcu 2013 roku uzyskał z wyróżnieniem tytuł licencjata. We wrześniu 2013 roku rozpoczął studia magisterskie w mediolańskim Conservatorio di Musica G. Verdi (w ramach programu Erasmus) oraz poznańskiej Akademii Muzycznej. W 2015 roku ukończył studia magisterskie z wyróżnieniem. W 2016 roku rozpoczął studia doktoranckie na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. Jerzego Knetiga.

Od 2013 roku związany jest z Akademią Operową przy Operze Narodowej w Warszawie. Współpracuje m.in. z Filharmonią Wrocławską, Filharmonią Poznańską, Filharmonią Opolską, Sinfonia Varsovia. Występował na scenach opery poznańskiej (don Basilio w Weselu Figara, Almaviva w Cyruliku sewilskim) oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie (Jontek w Krakowiakach i Góralach, I Zbrojny w Czarodziejskim Flecie, Tamino w Czarodziejskim Flecie dla dzieci). Jest laureatem konkursów ogólnokrajowych i międzynarodowych. W 2014 roku dokonał nagrania radiowego „Requiem” W. A. Mozarta, pod dyrekcją Jerzego Maksymiuka z udziałem Chóru Filharmonii Narodowej oraz Polskiej Orkiestry Radiowej. W tym samym roku wystąpił na Noworocznej Gali Operowej w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej pod dyrekcją Andriya Yurkevycha. W sezonie 2017/2018 występować będzie w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej jako I Zbrojny w Czarodziejskim Flecie, Matteo Borsa w Rigoletto, Cesarz w Turandot, książę Yamadori w Madame Butterfly oraz Le Dancairo w Carmen.

Swoje umiejętności doskonalił na kursach prowadzonych przez takich pedagogów jak: Neil Schiccof, Eytan Pessen, Matthias Rexroth, Izabela Kłosińska, Urszula Kryger, Jerzy Marchwiński, Gerd Uecker czy Sergiei Leiferkus.

 Strona WWW


Paweł Czekała

bas


Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w którym uzyskał dyplom ukończenia uczelni z wyróżnieniem w klasie prof. Kazimierza Pustelaka. Kształcił się też u prof. Edmunda Kossowskiego oraz dr. hab. Artura Stefanowicza. Ukończył kursy wokalne pod kierunkiem prof. Ryszarda Karczykowskiego, Jana Van Elsackera, Kai Wessela, Rudolfa Piernaya, Izabeli Kłosińskiej, Mai Nosowskiej. Występował na scenach Teatru Wielkiego, Teatru Collegium Nobilium, Filharmonii Świętokrzyskiej, Warszawskiej Opery Kameralnej, Opera Nova, Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym w Gdańsku, Polskim Radio. W swoim repertuarze posiada zarówno partie operowe jak i liczne dzieła oratoryjne. Wykonywał wielokrotnie Requiem oraz Mszę Koronacyjną W. A. Mozarta, Stabat Mater J. Haydna, Stabat Mater G. Rossiniego, Siedem Ostatnich Słów Chrystusa na Krzyżu J. Haydna, Kantaty J. S. Bacha, Oniegin P. Czajkowskiego – partia Gremina, Don Giovanni W.A. Mozarta – partia Komandora, Koronacja Poppei C. Monteverdiego – partia Seneki, Rodelinda G. F. Händla – partia Garibalda, Sen nocy letniej B.Brittena – partia Pigwy, Krakowiacy i Górale – partia Bartłomieja, Burza H. Purcella – partia Prospera. Współpracował z dyrygentami: M. Kulczyńską, R. Janiakiem, D. Zimnickim, J. Przybylskim, J. Rogalą, J. Łukaszewskim, P. Wajrakiem, W. Kłosiewiczem.


Orkiestra Sinfonia Varsovia


W 1984 roku, na zaproszenie Waldemara Dąbrowskiego, dyrektora naczelnego Centrum Sztuki Studio
im. St. I. Witkiewicza w Warszawie oraz Franciszka Wybrańczyka, dyrektora Polskiej Orkiestry Kameralnej,
na występy w Polsce w charakterze solisty i dyrygenta przybył legendarny skrzypek Yehudi Menuhin. By sprostać wymaganiom repertuaru, orkiestra zaprosiła do współpracy wybitnych muzyków z całego kraju. Pierwsze koncerty zespołu dyrygowanego przez Menuhina spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności i uznaniem krytyków, a Menuhin przyjął propozycję dyrekcji objęcia funkcji pierwszego gościnnego dyrygenta nowo powstałej orkiestry Sinfonia Varsovia.

Sinfonia Varsovia występuje w najbardziej prestiżowych salach koncertowych oraz na najważniejszych festiwalach, współpracując ze światowej sławy dyrygentami i solistami. Zespół zrealizował wiele nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych - dyskografia liczy ponad 270 płyt uhonorowanych prestiżowymi nagrodami. W 1997 roku dyrektorem muzycznym, a w 2003 roku dyrektorem artystycznym orkiestry został prof. Krzysztof Penderecki.
Organizatorem Orkiestry Sinfonia Varsovia jest Miasto Stołeczne Warszawa. W 2015 roku w obecności pani Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz - Waltz, architekt Thomas Pucher i dyrektor Orkiestry Janusz Marynowski podpisali umowę na projekt wykonania dokumentacji projektowej nowej sali koncertowej Sinfonii Varsovii i zagospodarowania architektonicznego nieruchomości przy ul. Grochowskiej 272.

 Strona WWW


Chór Akademicki Uniwersytetu Warszawskiego

dyrygent - Irina Bogdanovich


To jeden z najstarszych zespołów akademickich w Polsce. Od 1921 roku skupia studentów i  absolwentów Uniwersytetu oraz innych warszawskich uczelni wyższych.

Wykonywany repertuar obejmuje szeroki wachlarz muzyki a cappella różnych epok, od renesansu po utwory współczesne klasyczne, folklorystyczne oraz rozrywkowe, jak również wielkie formy wokalno-instrumentalne. W swoim dorobku Chór ma takie dzieła jak Requiem Verdiego oraz Mozarta, Carmina Burana Orffa, IX Symfonia Beethovena, oratorium Juda Machabeusz Haendla oraz Mszę h-moll Bacha. Chór organizuje również własne projekty artystyczne, m.in. Festiwal Wiosna Chórów na UW.

Zespół wielokrotnie odnosił sukcesy na krajowych i międzynarodowych konkursach. W ostatnich latach zdobył m.in.: Grand Prix i Rubinową Lutnię Turnieju Chórów Legnica Cantat (2011), nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Chóralnym w Niszu (Serbia, 2012), Brązowy Medal w kategorii muzyka klasyczna – chóry mieszane podczas 10. Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego w Busan (Korea Południowa, 2014), Grand Prix Mazowieckiego Festiwalu Chórów Vivat Academia (2015) oraz Złote Dyplomy Warszawskiego Festiwalu Pieśni Adwentowych i Bożonarodzeniowych (2015), VII Ogólnopolskiego Konkursu Ars Liturgica (2016).

W 2006 roku zespół został laureatem nagrody Fryderyka jako wykonawca Dies Irae M. Borkowskiego (płyta Baird, Łukaszewski, Błażewicz, Borkowski wyd. Musica Sacra 2006).

Chór wziął udział w ceremonii otwarcia EURO 2012 na Stadionie Narodowym w Warszawie oraz nagrał 15 hymnów państw biorących udział w turnieju, które odtwarzano przed wszystkimi meczami zawodów. Wystąpił także podczas gali rozdania nagród Teraz Polska Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego z wiązanką przebojów zespołu Budka Suflera.

Zespół często koncertuje za granicą, w ostatnich latach odwiedził takie kraje jak, Słowacja, Hiszpania, Węgry, Czarnogóra, Francja, Portugalia, Litwa, Łotwa, Estonia, Niemcy, Chorwacja, Serbia, Grecja, Korea Południowa oraz Włochy.

Kadra instruktorska: Joanna Dacko, Dariusz Maćkowiak, Marcin Szuppe
Emisja głosu: Maja Sadłowska

 Strona WWW


Warszawski Chór Międzyuczelniany

dyrygent - Borys Somerschaf


Warszawski Chór Międzyuczelniany został założony w 1964 roku przez ks. Zbigniewa Piaseckiego przy Kościele Akademickim św. Anny w Warszawie. Chórem kolejno dyrygowali: Janusz Dąbrowski, Elżbieta Siczek i Teresa Gręziak. Obecnie chórem dyryguje Borys Somerschaf. Repertuar zespołu obejmuje kompozycje religijne i świeckie wszystkich epok. Chór występował na festiwalach w kraju i poza jego granicami, wszędzie spotykając się z uznaniem krytyków i ciepłym przyjęciem ze strony publiczności. Na trasach koncertowych WChM znalazły się kraje Europy Zachodniej, a także Ukraina, Słowacja i Macedonia. Chór współpracował m.in. z Warszawską Operą Kameralną, Filharmonią Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim – Operą Narodową, Filharmonią Olsztyńską, Filharmonią Białostocką, Filharmonią Lwowską, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Kameralną Warszawscy Wirtuozi, Orkiestrą Sinfonia Viva, zespołem Varsovia Manta, Trebunie-Tutki. Śpiewał pod dyrekcją Witolda Rowickiego, Kazimierza Korda, Ariela Ramireza, Ennio Morricone, Henri Seroka, Jose Cury, Łukasza Borowicza, Tomasza Radziwonowicza. Więcej na: www.wchm.pl

Borys Somerschaf jest dyrygentem, kompozytorem, wokalistą i aranżerem. Urodził się w Moskwie w rodzinie o polskich korzeniach. Edukację muzyczną rozpoczął w Chłopięcej Szkole Chóralnej im. A. Swiesznikowa. W latach 1986-1991 studiował dyrygenturę chóralną na Wydziale Wokalnym w Konserwatorium im. P. Czajkowskiego w Moskwie u profesora B. Tewlina. W latach 1991-1996 jako stypendysta Rządu RP, ukończył dwa wydziały Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie: Wychowania Muzycznego w klasie dyrygentury chóralnej profesora Józefa Boka oraz Wydział Kompozycji u profesora Zbigniewa Bagińskiego. B. Somerschaf jest autorem muzyki do spektakli teatralnych, filmów dokumentalnych i seriali telewizyjnych. Od 1999 roku Borys Somerschaf dyryguje Męskim Zespołem Wokalnym KAIROS, wykonującym muzykę liturgiczną wschodnich chrześcijan. Od 2015 prowadzi Warszawski Chór Międzyuczelniany.

 Strona WWW


Irina Bogdanovich

dyrygent

Urodzona w Sankt Petersburgu, ukończyła z wyróżnieniem prestiżowe wydziały muzyczne
w Moskwie (dyrygentura chóralna) oraz w Jekaterynburgu (fortepian).

Od 1999 roku mieszka w Polsce. W roku 2002 wygrała konkurs na stanowisko dyrygenta Chóru Akademickiego UW.

Od tego czasu poprowadziła zespół na 19 konkursach chóralnych w Polsce i za granicą, zdobywając m.in.: pięć nagród Grand Prix, cztery I miejsca, jedno II miejsce, cztery III miejsca, nagrodę za najlepsze wykonanie utworu zagranicznego, nagrodę za najlepsze wykonanie utworu XX‑wiecznego, trzy nagrody indywidualne dla dyrygenta, nagrodę Fryderyka za udział w nagraniu płyty Baird, Łukaszewski, Błażewicz, Borkowski.

Obok rozbudowanego repertuaru a cappella prowadzi też dzieła orkiestrowe.

Z najważniejszych wykonań warto wymienić: Requiem Verdiego, Mszę h-moll Bacha, Missa Cellensis, Mszę Nelsońską i Stworzenie świata Haydna, Stabat Mater Szymanowskiego, Poulenca i Dvořáka, Aleksandra Newskiego Prokofiewa.

Występuje również jako pianistka, a także podejmuje się działań naukowo-edukacyjnych. Od 2007 roku prowadzi koncerty dla dzieci podczas festiwali: Ogrody Muzyczne, Szalone Dni Muzyki La Folle Journée oraz Smykofonia.

Komponuje muzykę do filmów. Świteź w reżyserii Kamila Polaka i Przedtem, potem w reżyserii Edyty Sewruk na międzynarodowych festiwalach zdobyły łącznie ponad 25 nagród.

Od 2006 roku jest członkiem Akademii Fonograficznej.

 Strona WWW